نوشته شده توسط : تاجر ایرانی

بي شک مساله بازيابي مناسب اطلاعات تجاري از اينترنت و ساير پايگاه هاي داده با مقياس بزرگ و بسيار بزرگ از مهمترين مشکلات موجود بر سر راه استفاده ي بهينه از اين منابع اطلاعاتي مي باشد. دانشمندان علوم ارتباطی توسعه تجارت الکترونيکي را از يکسو مرتبط به گسترش قابليت هاي فناوري اطلاعات و از سوي ديگر وابسته به کاهش هزينه هاي مترتب به استفاده از اين فناوري مي دانند. در حال حاضر سرويس هاي زيادي براي جستجوي وب موجود است. ولي هيچکدام از اين ابزار ها آنقدر که مورد انتظار است مفيد نيستند و عملا در بسياري از موارد نتايج رضايت بخش نيستند. يکي از مهمترين عوامل اين امر عدم برخورد تخصصي اين ابزارها با اطلاعات است. بنابراين گرايش به سمت ابزارهاي جستجوي تخصصي راه حل طبيعي اين معضل مي باشد. يکي از مهمترين عوامل در ايجاد اينگونه ابزارها وجود قابليت يادگيري و اصلاح مدل رفتاري آنها در قبال موضوعات مختلف و به صورت تخصصي مي باشد. در اين مقاله راجع به يک عامل هوشمند بحث شده است که  با استفاده از تکنيک هاي ترکيب اطلاعات نقش يک فراجويشگر سفارشي در زمينه هاي تجاري را براي کاربر ايفاء مي کند. در معماري اين عامل از تکنيک هاي ترکيب اطلاعات و مکانيزم هاي اصلاح تطبيقي بهره گرفته شده است.

 

 




:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تاجر ایرانی
سیستم چندعاملی (Multi Agent Systems) یا به اختصار MAS روش نوینی برای حل مسائل و پیاده‌سازی پروژه‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای است.

با اینکه زمان زیادی از پیدایش این گونه سیستم‌ها نمی‌گذرد ولی استفاده از روش‌های طراحی بر اساس عامل یکی از موفق‌ترین راه‌حل‌های موجود بوده و حاصل این شیوه طراحی یعنی سیستم‌ حل مسائل به صورت توزیع‌شده از بهترین سیستم‌ها به شمار می‌آید و به عنوان ابزار جدیدی برای حل انواع فرآیندهای انسانی شناخته می‌شود.

این نوع سیستم‌ها نسبت به سیستم‌های معمولی و تک‌عاملی، مزایای زیادی دارند؛ از جمله اینکه در اکثر شرایط کار می‌کنند. به این معنا که چون مغز متفکر واحد ندارند و تصمیم‌گیری در آنها به صورت توزیع‌شده است، چنانچه حتی بخشی از آنها نیز از کار بیفتد باز هم به کار خود ادامه می‌دهند.

 همچنین این نوع سیستم‌ها برای محیط‌هایی با مقیاس وسیع(Large Scale)  و محیط‌های ناشناخته نیز گزینه مناسبی نسبت به سیستم‌های تک‌عاملی به شمار می‌آیند.




:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تاجر ایرانی

ایده خوبی است که پیش از آنکه اجازه دهید فرزندانتان عضو یک شبکه اجتماعی یا چت روم شوند، آنها را به یک تور مجازی مهمان کنید

 

کاترینا کاتزر (Catarina Katzer) روانشناس در مقاله‌ای در مجله آلمانی ریدرز دایجست به والدین توصیه می‌کند به فرزندشان نشان دهند چگونه می‌توان به صورت آنلاین دنبال عکس و متن‌های دوستانشان گشت.

کاتزر می‌گوید این اقدام شیوه مفیدی برای متوجه ساختن یک فرد کم سن به این موضوع است که چرا ایده بدی است که اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی را به صورت آنلاین عرضه کرد.

عکس‌ها و اطلاعات می‌تواند مورد استفاده اوباش سایبر قرار بگیرد، جایی که می‌توان به راحتی تصاویر صورت افراد را به صورت دیجیتال جدا کرد و بر روی تصاویر زننده چسباند.

در آلمان این امکان وجود دارد که اگر تصویری از کودکی به شکل زننده در فضای مجازی قرار گیرد، والدین او به پلیس مراجعه و از فرد خاطی شکایت کنند

مقامات بروکسل اعلام کردند، اتحادیه اروپا در پنج سال آینده 55 میلیون یورو (هفتاد میلیون دلار) برای اجرای طرح اینترنت امن برای کودکان هزینه می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدود هفتاد و پنج درصد از کودکان اروپایی که زیر هفده سال هستند، می‌توانند وارد اینترنت شوند و پنجاه درصد از آنان تلفن‌همراه دارند و به این علت، حمایت از کودکان در برابر خطرات ناشی از اینترنت ضروری است.

خبرگزاری آلمان از بروکسل اعلام کرد، نیمی از پدران و مادرانی که در اروپا زندگی می‌کنند، از تاثیر منفی اینترنت بر فرزندانشان نگران هستند و انتظار می‌رود‌، تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این طرح شرکت کند



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تاجر ایرانی

گسترش روز افزون فروشگاههای مجازی ( سایتهای تجاری در اینترنت ) ، ورود آنها به جریان داد و ستد در بازار داخلی و ارایه کالاها و خدمات گوناگون از طریق اینترنت ، ضرورت ساماندهی و قانونمند نمودن فعالیت و نظارت برآنها را ایجاب نموده است .

 

دستورالعمل حاضر به همین منظور باهمکاری مشترک معاونت توسعه بازرگانی داخلی و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی براساس وظایف ذاتی وزارت بازرگانی و به استناد بند ط ماده ۳۳ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ملحوظ داشتن مقررات مربوطه در قانون تجارت الکترونیکی به شرح زیر تهیه و تدوین گردیده است .

در ادامه مطلب این آیین نامه را مشاهده کنید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1389 | نظرات ()